Рубрика Expert Design

#e5e #ExpertDesign #Equipment #Acid #Alchemistsfire #TanglerGreande #homebrew

В процессе написания правил, появилось ощущение что стоит немного структурировать выдачу постов на Патреоне и блоге. 

И для структурного представления лучшего всего подойдет рубрикатор. И первой в нем будет рубрика Expert Design.

В этой рубрике мы будем писать о изменениях, которые мы делаем в правилах базовой редакции и приводить примеры этих изменений.

И примером нам послужат кислота и алхимический огонь.
Для того, чтобы эти предметы стали полезными для персонажей игроков мы внесли следующие изменения:

  • стоимость уменьшена на 15 зм и 30 зм соответственно;

  • для целей метания эти сосуды считаются простым алхимическим оружием, со свойством Метательное (20/40 фт)

  • в не зависимости от попадания по первоначальной цели — когда алхимическое оружие разбивается в точке попадания — все существа вокруг получают 1 урона кислотой или огнем соответственно.

И замыкает троицу — гиффский наемник с липкой гранатой.

Acid (flask). 10 gp, 1 lb. This corrosive liquid can burn through flesh and inanimate materials alike. As an action, you can splash the contents of this vial onto a creature within 5 feet of you or throw the vial up to 40 feet, shattering it on impact. In either case, make a ranged attack against a creature or object, treating the acid as a simple weapon with thrown (20/40) property. On a hit, the target takes 2d6 acid damage. Every creature within 5 feet of the point where the acid hits takes 1 acid damage from the splash.

Alchemist’s fire (flask). 20 gp, 1 lb. This sticky, adhesive fluid ignites when exposed to air. As an action, you can throw this flask up to 40 feet, shattering it on impact. Make a ranged attack against a creature or object, treating the alchemist’s fire as a simple weapon with thrown (20/40) property. On a hit, the target takes 2(1d4) fire damage at the start of each of its turns. Every creature within 5 feet of the point where the flask hits takes 1 fire damage from the splash.  A creature can end this damage by using its action to make a DC 10 Dexterity ability check to extinguish the flames.

Tangler grenade. 100 gp, 1 lb. A tangler grenade is an alchemical, nonmagical item with an ovoid resin shell that shatters on impact. An as action, a creature can throw a tangler grenade at a point up to 60 feet away. Each creature within 10 feet of a shattered tangler grenade must succeed on a DC 15 Dexterity saving throw or be restrained by sticky white webs. As an action, a creature can try to free itself or another creature within its reach from the webs, doing so with a successful DC 20 Strength (Athletics) check. A gallon of alcohol dissolves the webs produced by a single tangler grenade. Otherwise, the webs dissolve on their own after 1 hour, freeing any creatures restrained by them.